O nas
Nasze przedszkole jest
przedszkolem integracyjnym – jest to fakt kształtujący nasza filozofię pracy, misję przedszkola, program pracy. W naszym przedszkolu dzieci niepełnosprawne postrzegane są przez pryzmat zarówno swoich trudności rozwojowych
i ograniczeń, ale także możliwości i zdolności. Pomagamy im
w pokonywaniu trudności, a zdolności wykorzystujemy – budujemy poczucie sukcesu i własnej wartości. Dzieci zdrowe są dla nas tak samo ważne, zarówno ze swoimi trudnościami jak i zdolnościami.
Wspólne przebywanie dzieci zdrowych i niepełnosprawnych to szansa dla każdego z nich. Dzięki integracji dzieci w naszym przedszkolu
wzajemnie uczą się tolerancji i akceptacji inności, wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, pomocy drugiemu, uczą się radzić sobie z trudnościami różnej natury – przy życzliwej obecności dorosłych. W przedszkolu stosujemy takie programy pracy dydaktycznej i wychowawczej, które są dostosowane zarówno dla dzieci zdrowych jak i niepełnosprawnych – mogą być realizowane na różnych poziomach.
W naszej placówce
nauczyciele i terapeuci towarzyszą dzieciom i rodzicom w poznawaniu siebie, w rozwoju całego potencjału dziecka – fizycznego, emocjonalno-społecznego
i poznawczego.
Praca naszego przedszkole oparta jest o Program Autorski "Odkrywam siebie i świat" zatwierdzony w dniu 12.10.1999 roku przez Śląskie Kuratorium Oświaty w Katowicach. Program ten został opracowany przez naszą kadrę pedagogiczną w czasie trzech pierwszych lat doświadczeń
w obszarze integracji. Korzystamy także z innych własnych programów.
Za szczególnie przydatne w realizacji zadań przedszkola uważamy następujące metody:
- Metoda Dobrego Startu – opr. M. Bogdanowicz
- Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- Programy aktywności M. Ch. Knill
- Program "Dotyk i Komunikacja" Ch. Knill
- Program rozwijający percepcję wzrokową "Wzory i Obrazki" M. Frostig, D. Horne
- Ćwiczenia grafomotoryczne wg H. Tymichowej.
- Terapia zabawą J. Baran
- "Poranny Krąg" – polisensoryczna stymulacja wg pór roku i żywiołów w adaptacji J. Kielina
- Techniki wyzwalania aktywności proponowane przez H. Olechnowicz
- "Rytmy – gimnastyka z muzyką" R. Przyborowska-Wynimko
- Metody Edukacji Matematycznej wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- Bajka i metafora w koncepcji Ericksonowskiej oraz Hipnoza Ericksonowska
- Pedagogika zabawy – Klanza
Zapraszamy serdecznie !!!